Trwa szósta edycja kampanii Projekt Test, tym razem pod
hasłem „Manifest 50: Chcemy całego życia!”
1 grudnia w Światowy Dzień AIDS ruszyła szósta edycja kampanii
Projekt Test. Podczas uroczystej Gali Ambasadorzy kampanii
podpisali tekst manifestu oraz złożyli autografy na zdjęciach
autorstwa Zuzy Krajewskiej. Wieczór uświetnił koncert Tomka
Lipińskiego i sety przygotowane przez DJ Wikę.
Celem tegorocznej kampanii jest przekazanie treści profilaktycznych
dotyczących bezpiecznego seksu i zachęcenie Polaków do testowania
się w kierunku HIV. Apel skierowany jest przede wszystkim do osób po
50 r.ż., jednak – poprzez uświadomienie, że HIV może dotknąć
każdego, niezależnie od wieku, płci i statusu społecznego – przekaz
kierowany jest także do pozostałych grup wiekowych. Poza
kształtowaniem postaw prozdrowotnych, kampania ma na celu
przeciwdziałanie stereotypom związanym z wiekiem i tabuizacji sfery
seksualnej u osób po 50-tce.
„Wystarczy rozejrzeć się wokół nas, włączyć telewizję lub otworzyć
gazetę. Częściej zobaczymy w nich reklamę, w której 30-letnia córka
podaje rodzicom witaminy czy leki poprawiające pamięć. Dużo rzadziej
można natrafić na przekaz, w którym pokazane będą osoby dojrzałe
cieszące się pełnią życia” – tłumaczy Katarzyna Sikorska, prezes
Stowarzyszenia Pomoc Socjalna. Zdaniem ekspertki materiałów, gdzie
osoby po 50-tce pokazywane są w kontekstach nawiązujących do
seksualności, nie ma prawie wcale, a te, które się pojawiają, często
dotyczą przeciwdziałania problemom związanym z potencją. Tymczasem,
„ludzka seksualność rządzi się własnymi prawami i zależy nie tylko
od czynników biologicznych, ale równie duże znaczenie mają aspekty
psychologiczne i społeczne. Z badań wynika, że potrzeby dojrzałych
Polaków są tożsame z potrzebami innych Europejczyków czy Amerykanów,
wszyscy są zainteresowani kontynuacją i pielęgnacją tej sfery życia”
– dodaje Agata Kwiatkowska, autorka kampanii Projekt Test.
W ramach kampanii został stworzony spot i sesja zdjęciowa z udziałem
Ambasadorów. Autorką sesji i reżyserką filmów jest jedna z
najlepszych polskich fotografek Zuza Krajewska. Na zdjęciach w
tegorocznej kampanii wystąpili: Mariola Bojarska-Ferenc, Ewa
Kasprzyk, Lidia Popiel, Grażyna Wolszczak, Andrzej Grabowski,
Jacek Kawalec, Tomasz Lipiński, Piotr Polk.
Kampania jest finansowana z M•A•C AIDS FUND,
międzynarodowego funduszu dzięki któremu na całym świecie
realizowane są projekty na rzecz walki z AIDS.
Do tegorocznej kampanii włączyła się marka BELLER, która stworzyła
specjalną linię biżuterii. W jej skład wchodzą złote oraz srebrne
naszyjniki i bransoletki z ręcznie wykonanymi elementami – kółkiem i
trójkątem, symbolizującymi kobietę i mężczyznę, a także wzajemne
relacje zachodzące między nimi, również te seksualne.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz